fredag 4 februari 2011

Tjohoo! Tyra är dräktig!!!!!

Idag var jag på ultraljud med Tyra. Jag var jätteosäker om hon var dräktig. Inte lätt när jag inte är van uppfödare att se de sedvanliga tecknen. Min väninna som har Prestbråtans i Norge som Tyras Mamma härstammar ifrån tyckte jag var väldigt konstig att inte se tecken. Marianne ställer upp att komma som barnmorska när valparna kommer.  Jag var och kollade och vi såg 2 fosterblåsor. Det är ju rätt tidigt att se på 29 dagen. Men hon är dräktig!!! Toppen! Hon ser ut som vanligt.

Det kommer det att komma kontinuerlig blogg om hur Tyra mår... Lite bilder från dagen..
Här är första ultraljudstesten.


Det var ju svårt att ta bild då blixten gick in. Men man ser det mörka området, där är faktiskt en valp, vi kunde se i a f 2 fosterblåsor. Det är lite tidigt ännu att se alla. Kan troligtvis vara 4, får se om jag tar ett ultraljud till framöver för att verkligen konstatera hur många det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar