tisdag 1 mars 2011

Ibland blir det uppehåll

Nu var det ett tag sedan man skrev men så blir det ibland. Ja....Nova är sämre nu. På fredag blir hon 15 år. Hennes tumör har gått upp och det är ingen vacker syn. Hon är visserligen glad ännu och vill ha sin mat. Att promenera ute i trädgården är inga problem. Men nu har jag tagit det svåra beslutet att hon skall få somna in. På torsdag kl 15 är det dags. Känns jättejobbigt. Men man har ju ett ansvar och jag tror att hon vet på något vis att det är snart dags. Hon tittar ibland med en blick som säger det. Bilden nedan är från ikväll och hon sovver gott.




Annars går det framåt för Tyra och hennes dräktighet. Hon är inte stor och dålig på att äta. Men hon har ju alltid varit knölig med maten. Ena dagen passar det och andra inte med samma mat. Jag vet ju i alla fall att det är minst 2 valpar som vi såg på ultraljudet men de gjorde ju ingen grunligare undersökning då jag var ute efter att konstatera att hon är dräktig. Men det skall inte vara onormalt. Vissa tikar är jättetjocka och andra som Tyra.
Liten mage har hon i all fall som synes på bilden.
Det blir ju mer bloggat nu när valparna är på gång, de skall ju komma nästa vecka.




Nu får det vara bra för ikväll, datorn strular och det går inte och ladda ner mer bilder och någon video jag tänkte ha med idag......



                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar