söndag 24 april 2011

Ännu en härlig dag

Valparna hade ännu en tidig morgon. De fick mat och ut och göra ifrån sig sedan fick de försöka somna om. Jag lyckades göra det tills de förde liv igen. Men då var det dags att gå upp och njuta av den fina morgonsolen.

Tyr i morgonsolen på farstutrappan

Vilja är vaken medans Tyr har somnat

Tyr äter bra nu vilket är himla kul. Jag var lite orolig att han skulle bli som Tyra. Hon var ju svår med maten tills hon var 2 år.
Alla hundarna har ju kunnat vara ute hela dagen i det fina vädret. I solen är det ju för varmt för dem, de stora ligger gärna i skuggen eller så går de in. Valphagen sätter jag i skuggan delvis och lite i sol så de kan välja. 
 Idag fick vi besök av vänner som har långhårstaxar som ville se de små. Alltid bra för dem att träffa andra personer.

Försöker träna inkallning så ofta jag kan

Tryms bula gick upp ett par gånger idag och det blödde lite. Man får ju vara uppmärksam nu så det inte blir infekterat. Jag hoppas att det kommer att gå bra, för Trym är en härlig liten taxkille. Jag kommer vara jättenervös då han skall opereras.
Idag har de busat väldigt mycket med varandra. Vilja är en riktig bitig fröken. Hon tar tag i sina bröder och ruskar om dem. Ibland kan både Tyr och hon bita i bulan Trym har och då får man skrika till.


Idag såg jag något lustigt som jag lyckades fånga på bild. Häromdagen var det samma fenomen. En virvelvind kom på vägen. Det blåste inte alls. Den tog tag i brevlådeluckan så den flög upp. Gruset virvlade som bara den. Sedan gick den ut på ängen och alla löven virvlade upp i luften. Det var ganska häftig syn. Idag kom en sådan vivelvind eller nästan som en minitornado på nysådda fältet vid tomten. Gruset virvlade upp ganska högt och gick över fältet.



                                                                        
Här ser man det tydligt hur det virvlar upp en massa jord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar