söndag 31 mars 2013

Gässen är kvar

Härliga dagar har vi haft hittills under Påsken. Strålande solsken från en blå himmel...men...det töar på väldigt sakta. Vi har jättemycket snö kvar i trädgården. Normalt hade man ju varit ute och krattat och fixat i trädgården.

Igår var vi in till staden och då var gässen på fältet som jag fotograferade häromveckan. Nu var all snö borta och de kunde hitta lite föda. Jag åkte tillbaka när vi kommit hem. Då var bara 4 st gäss kvar i slänten. Jag stannade och tog lite bilder. Då hörde jag ljudet av gäss....det verkade vara på andra sidan höjden de var.

Parkerade bilen och gick försiktigt upp på höjden. Där var de. Det var massa huvuden som syntes och dessutom var det kanadagäss där. Jag hade ett par nära mig som inte var så rädda av sig.
Plötsligt lyfte alla samtidigt och det var en mäktig syn. Så det är inte bara älgar jag smyger på utan gäss var spännande med.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag kom hem och tittade på bilderna såg jag först hur läckert de sista flygbilderna blev med molnen. Väldigt nöjd blev jag i alla fall.
 
Jag var så klart en tur och kollade efter mina älgar igår. Jo då älgkon och kalven hittade jag igen......det är så skoj att kunna följa dem.
 
 
 

15 kommentarer:

  1. just love the greylag geese! so handsome! moose-stalker / goose-stalker. :)

    SvaraRadera
  2. Lovely photos, I like the two together, and the last, wonderful to be there. Cheers from Jean

    SvaraRadera
  3. Beautiful photos! I just love geese in a field! Great pictures!

    SvaraRadera
  4. Erg mooi die trekkende ganzen in de vlucht.
    groetjes Herman.

    SvaraRadera
  5. Wov..fine fluktbilder..gratulerer!

    SvaraRadera
  6. Nice pics... and soon they will arrive here in north sweden so i can take some photos of them to :)

    SvaraRadera
  7. Det hade varit fint med lite gäss på fälten, ett kul jaktinslag!

    SvaraRadera
  8. It nice to see those geese. It is always difficult to make pictures, because they are so attentive. Maybe they will give you more chances.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  9. Happy Easter and Happy April Fool's Day!

    Love the geese, especially because they are Canadian LOL!!!!

    Really enjoyed your photos today!!

    Ron

    SvaraRadera
  10. Amazing photos...Thanks for sharing!
    xoxo
    BShell

    SvaraRadera
  11. Beautiful pictures of geese, especially the flying geese I find totally awesome.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  12. Tack för din påskhälsning! Vi har också haft en underbar påsk. Ser ut som en pepperkaksgumma =) Vilka underbara bilder! Det ser ut som att våren har kommit mkt längre hos Er! Vi har mkt snö kvar och jag njuter av fulladrag...Ha en fin vecka ♥

    SvaraRadera
  13. Jag kan bara hålla med dig .. de bilder blev läckra ..där fick du verkligen till kanon bilder :)
    Visst är det kul att åka och kolla efter vissa djur och få följa dom:)
    Vi har tyvärr inte sett en enda älg ..men vi har ju bara varit där en gång förstås:)
    Ja Angående det du skrev på min blogg ... Det är inte bra att det är så många rådjur på samma ställe..men jag tror att det bara är så här i början som de är så många där ..hoppas jag i alla fall.Nästan gång hoppas jag på att få se Vittass och älgar..men det vet man ju inte och det är det som gör det extra kul .när man sen får se dom :)
    kram :)

    SvaraRadera
  14. Fine bilder av gjessene, et bra vårtegn at de kommer :-)

    SvaraRadera