tisdag 3 maj 2011

Molle har blivit friserad

Nu börjar valparna låta mer. De skäller på varandra och när det inte passar dem. Låter himla gulligt.
Trym hade jag gjort en fin mössa på sin bula men den åkte av idag vid lek. Det ser ju inte snyggt ut. Det får torka till nu och jag får se om jag kan sätta på nytt imorgon. Jag har köpt 2 ark av extrahuden. Det skall räcka tills han opereras. Jag är dock orolig när jag lämnar dem. De busar ju och de andra biter ibland i bulan. Kanske tar med Trym till jobbet imorgon.
Ikväll har jag varit hos Molle, en trevlig taxkille. Jag brukar trimma honom och nu var det dags igen. Det var precis i rätt tid och det gick väldigt lätt. Han blev jättefin.


Molle före

Molle efter

Nu sover valparna och Vilja har krupit upp hos mig medans jag skriver här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar