måndag 16 maj 2011

Strul på sidan och dator

Det har varit konstigheter på bloggen och jag har inte fått in inläggen och bilderna som jag vill. Idag hade inlägget kommit in som jag skrev i torsdags då det inte var synligt.
Nåja, i fredags var jag på återbesök med Tyrm. Svullnaden hade gått  ner och troligen var att han fått en smäll av Vilja vid led och vätska hade uppstått. Trym var med mig på jobbet och hittade en fin plats att sova på.


Helgen har varit bra och valpara har kunnat vara ute en del. Försökte gå med dem i koppel på promenad men det var svårt. Vi kom 5 m sedan var det kört. Husse fick trava iväg med de stora själv. Får vänja dem att ha halsband inne ett tag. De är matglada och växer fort.
Såg rådjur som jag kunde filma en bock med get. De var inte rädda alls.

Konjak är ännu lekfull til max med sina 7 år

Inte äta upp blommorna

Trym och Ayla somnar i husses knä



Idag var det hundträning igen och Ayla blev jätteglad då hon förstod att vi skulle åka dit. Ayla var duktig och hade inte glömt då vi nu inte var förra måndagen. Vilja och Trym fick följa med i buren. Bra träning och sedan ville ju alla se hur Trym såg ut med bulan borta.
Vi var många idag och våra instrukörer försökte som vanligt få fason på oss. Nä, vi har faktiskt mycket duktiga vovvar med sina mattar och hussar. Ibland kan det dock blir lite struligt, det har jag ju skrivit om tidigare. Men det hör till. Vi har alla roligt hund såsom matte/husse.
Det var en fin kväll och vi hade tur då det regnat hela dagen. Träningen avslutades som vanligt med fika för dem som önskade.
Lite bilder från kvällen.





Astrid bråkade som vanligt lite med matte


                     En av våra instruktörer om och hälsade på med nytillskottet Doris, 4 mån

Lotta med sin Cosmos som är rätt förtjust i Ayla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar