måndag 13 juni 2011

Hundträning utan egen hund

Idag var det som vanligt hundträningen men...vovvarna var med husse så jag hade ingen att gå med. Då åkte jag och hämtade Chilli (se tidigare inlägg). Hon har inte varit med innan fast det hade varit bra för henne. Vi var ett gäng som vanligt och det var en fin sommarkväll utan mygg. Det var även en del nya som jag försökt få till träningen vilket var kul bl a djurvårdaren som skött gamla Nova när hon opererades vilket visade sig vara instruktörens fru. Det var ju lite komiskt. Även den glada receptionisten på kliniken kom med sin unghund som var jätteduktig.
Vi gjorde sedvanliga övningar och Chilli var jätteduktig. Det var lite trögt med stanna övningarna men mot slutet av timmen greppade hon det. Jag kunde gå 5 m framför och sedan kalla in henne.
Nästa måndag får jag nog ha henne med igen då husse har semester och alla vovvarna är med honom.
Ingen kamera hade jag med denna gång tyvärr så inga bilder ikväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar