måndag 29 augusti 2011

Kantareller idag igen

Vet inte om det börjar bli tradigt men det är ju jättemycket kantareller i skogen ännu. Jag tog mig en sväng på förmiddagen efter hundpromenaden. Man är effektivare att gå ensam och plocka. Hundarna skall alltid gå på andra sidan trädet än man själv. Lite knepigare är det ju. Jo. min korg blev kanska snart full och hela 8 kg till. Nu är man uppe i 58 kg totalt. Så det blev en hel panna med kantareller och ägg till lunch. Omelett skulle det vara men det var mest kantareller.
Nu kan man verkligen frossa i kantareller och göra paj vilket är jättegott. Såg på TV häromdagen att man kan göra kantarellpizza. Det verkar vara något som man skall testa.
Skogens guld, eller hur??

Tycker det är märkligt att jag ännu inte ser djur i skogen när man går där. Jag såg färska rådjursskitar, älgspår och även grisspår såklart. Men förr såg man mycket mer när man var ute.
Hoppas det blir bra väder imorgon för jag skall måla ute. Sista semesterveckan nu och lite kvar att göra.
Imorgon skall jag till skjutbanan och skjuta på älgen. Får se hur jag skjuter då???!!

1 kommentar:

  1. Du får nog döpa om bloggen till taxar och kantareller!

    SvaraRadera