lördag 6 augusti 2011

Skytte och en härlig kväll vid sjön

Idag var jag ute på jaktmarken och inventerade lite pass. Vi är ju ett arbetslag på 6 personer men det är lite svårt att få ihop alla samtidigt. Tänkte som jaktledare jag är, att inventera det som skall göras på de pass inom vårt område. Sedan får jag väl ge mitt lag uppdrag att fixa det som skall göras. Det är väl en del som måste göras. En del pass måste flyttas, bättre utmärkning och snitsling.

Sambon skjuter på älgen

Sedan var det hem för att åka till skjutbanan. Jag ville skjuta något kontrollskott på inskjutningsbanan och sedan skjuta på älgen.
Det behövdes 4 skott för kontrollskjutningen,nu är jag nöjd

Sedan var det ju en fin dag och låtsasbrorsan från Tyskland kom och det blev grillmiddag vid sjön. Bad och bara slappa i kvällsolen som vanligt.
Alla badade utom jag......
Härliga stackmoln
Solen gömmer sig
Tyra njuter av stilla kvällsron



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar