måndag 14 november 2011

Vilja duktig på hundträningen


Vilja
                                                    

Idag var det sedvanlig träning för hundarna. Vilja var verkligen duktig idag. Hon brukar ju vara mest intresserad av alla dofter på marken, skogen och i luften. Men idag var hon följsam i kopplet, hade fin kontakt med mig hela tiden, kunde sitt när jag sade det. Blev lite impad faktiskt.
Nästa var Trym som varit lite längre än Vilja i utvecklingen. Han var som ett yrväder idag. Ok, han kom in som nr 2 och var rätt uppspelt då han väntat på sin tur. Inkallningen gick sådär. Började med att han for runt i vänstervarv och skulle typ hälsa på alla andra hundar som satt fint vid sin husse eller matte. Hade glömt hornet men fick låna ett och då gick det ok. Han kommer som ett skott hemma men nu var det ju massa annat kul.
Ayla är duktig på allt vi gör och hon gör det med glädje. Det syns!

Tänkte presentera lite hundkompisar från träningen. Idag blev det bara en då en del bilder blev suddiga.



Detta är Ojsan (Lagos Vanilj). Hon är 10 månader och av rasen jakt cocker spaniel. Hon är jätteduktig redan på alla de övningar vi gör. Hennes matte tränar henne flitigt i veckan. Ojsan kommer att användas som stötande hund på fågel och kanin.

4 kommentarer:

  1. Vad fin hon är! Det är riktigt bra att träna i grupp, så man får in lite störningar. jag sitter och funderar på att anmäla mej till en kurs i lugn i flog...får se, nu i veckan ska jag träna med ripvingen och andra stadge övningar...Najo är väldigt lydig men lite väl het då det kommer till fågel :)

    SvaraRadera
  2. Hallo
    Please can you install a translator (with german for me and other languages) in your blog.
    You have nice pictures.
    Thank you
    Greetings
    Angela

    SvaraRadera
  3. Den som väntar på nåt gott (= Jo, det är märkligt....jag som premunera skulle ha fått tidningen i fredags, men jag fick den igår....Så det skall jag meddela han som gjorde reportaget ;-)Nu hade jag tur ändå att få numret hemskickad innan utgivning, eftersom jag var med i den. Ha en fin kväll =)

    SvaraRadera