fredag 26 oktober 2012

Kvällstur utan älgarna

Nu har vi lite vitt ute. Det kom snö igår och då det var minusgrader så låg det kvar imorse. VI hade tänkt ut en sväng med Tyra och Vilja men det var väldigt fruset och hårt så vi avstod. Tassarna klarar inte det och jag vill inte ens pröva och få flera dagar förstörda på deras träning.
Det var en vacker dag med sol och snön försvann där solen kom åt. Vår trädgård har lite sol på vintern så där ligger det flera centimeter snö över våra löv....som vi inte krattat upp ännu.
Jag tog mig en tur en timme innan solen gick ner. Älgfältet först såklart men de var inte där. Åkte mina vanliga rundor och besökte älgfältet 3 gånger under timmen men ingen älg. Såg lite rådjur men hann inte med med kameran.
Lite bilder från min kvällstur.



 








 









                                                          Månen speglade sig i vattnet








Imorgon är det älg/grisjakt på den mindre marken (550 hektar). Det skall ju bli kallt imorgon så det gäller att klä sig bra för att sitta still i ett torn.

Jag får vänta minst 2 veckor till innan jag får besked från Canon verkstaden om min kamera 60D är helt trasig. Jag saknar min kamera men får hålla till godo men 1100 så länge.

 

13 kommentarer:

  1. the light on the lake is GORGEOUS! sorry the snow prohibited you from training with your dogs, though.

    good luck with hunting tomorrow!

    SvaraRadera
  2. Lovely photos, what about your camera??? What happened to it? Hope for better news this week. Cheers from Jean

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från turen .här är det mera snö idag det verkar bli riktig vinter redan vi hade -8 igår kväll ,nu är det-3 .Vad har hänt med din kamera ,jag har nog inte hängt med den här veckan har varit väldigt trött ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. -Halloj på Höglandet.
    - Så fina höstvintriga bilder från dig !
    Det var mera snö än här.....
    - Håller tummarna för din kamera.
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  5. Great pictures and what a wonderful landscape.
    Picture eight is great reflection of the moon in the water.
    I hope everything is okay with your camera, without camera is not fun.
    Have a great weekend.

    SvaraRadera
  6. Winter is coming slowly but surely. Snow can bring you opportunities to make nice pictures, but I don't mind that with us winter is starting later than in Sweden.
    The last three pictures I like the best.
    Hopefully your camera will be fixed soon.
    Have a nice weekend, Kees

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder från turen, gillar spec månen som speglar sej :)
    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Skulle oxå ut o jag idag, men så var det älgjakt på det området idag, så det blev inget...

    SvaraRadera
  8. För en gångs skull svek älgarna dig, annars verkar de ju nästan komma fram på kommando. Då blir ju landskapsfotograferande istället ett alternativ och du bjuder på en fin serie. Läskigt att ens kamera kan vara ivägskickad så länge och du inte säkert få veta om den är trasig eller inte. Måtte mina egna aldrig krångla innan de byts ut! / Deerhunter

    SvaraRadera
  9. Beautiful country! The snow makes for really nice photos. I love the moon reflection! What happened to your 60D?

    SvaraRadera
  10. Ik zat er al op te wachten wanneer ga ik sneeuw zien en ja hoor daar is het mooie foto 's het zal hier niet bij blijven ik ben erg benieuwd in dat prachtige landschap bij jullie lieve groetjes Danielle

    SvaraRadera
  11. Lovely landscapes you have there, and I am sorry for you, to have no D60, disaster.

    SvaraRadera
  12. Beautiful pictures as usual. Here it's 90 F degrees right now in the afternoon. They say we will have another warm winter with little snow or rain. I hope not. The word I was talking about the other day was the Swedish word for majestic. Majestetiskt, ha, ha... Jag vet faktiskt inte, men alg det order har jag inte glomt. Hoppas du inte fryser i morgon.

    SvaraRadera
  13. What a beautiful color.
    Really very beautiful.
    Compliment.

    SvaraRadera