tisdag 27 september 2011

Fyra dagar kvar

Nu är det nära....lördag såklart och släpp för säsongen. Det skall bli så kul och komma igång med hundarna. Ayla skall få visa framfötterna. Hon är ju nu över 2 år och metalt starkare och mer vuxen. Hon blev inte helt klart injagad förra året. Men det var många drivande hundar som missade det och alla drevprov som inte lyckades. Jag tror hon grejar det helt klart!
Sedan får vi se om all lydnadsträning gett resultat att bl a kunna kalla in henne. Men det vet väl alla som haft jakthund att det är lite svårt. Det krävs mycket träning att kunna kalla in under pågående drev.

Lite naturbilder från kvällen.
Ruin



Viltvatten



Det fanns änder men jag var inte så bra på att smyga



Jag tog en tur med bilen om förhoppning att se lite djur innan det blev mörkt. Långt borta på ett fält såg jag en rätt stor räv och på samma fält fast på ca 100 m stod denna bock.
Räven stack då han hörde hur jag tog ner fönstret. Bocken stod kvar. Men...teleobjektiv återigen. Jag har förstorat lite men då blir skärpan dålig. Tänk om jag haft teleobjektiv och kunde tagit bild på räven som var stor och fin.

2 kommentarer:

  1. Heej...
    Såg att du kommenterat min blogg nu som
    först!
    Har varit så dålig på att uppdatera, men nu sätter jag igång igen..
    Så jag kommer skriva i min jaktblogg hela hösten!Jag kommer följa din blogg också..vilken jättefin blogg du har,,Fina bilder, fina taxar=) Ha det bäst/Karin Boström/

    SvaraRadera
  2. Hei!
    Hyggelig at du har vært innom Tuva's blogg!

    Fin blogg du har, og ønsker lykke til både med jakt og prøver. (og løpetid) :)

    Tuva er paret nå, og ventetiden er begynt.

    Arnhild :)

    SvaraRadera