måndag 12 september 2011

Hundträning

Måndag och hundträning på agendan. Valde att bara ta med Vilja och Trym. Ayla var såklart inte glad. Hon vet av någon anledning att det är måndag och att hon  åker iväg på träningen. Hon gillar det verkligen. Men Vilja behöver mer social träning med andra hundar. Hon tyckte ju det var lite läskigt förra måndagen.
Idag började jag med henne och det gick väl sådär. När vi skulle gå serpentiner mellan varandra så lade hon sig platt på marken och ville inte alls. Då var det ju ingen idé att fortsätta och jag bytte till Trym.
Han är ju mer öppen och tycker allt är skoj. Han var duktig att gå i koppel men vid inkallningsövningen ville han inte alls komma till mig. Normalt kommer han ju som ett skott när man visslar och det är matdags. Får träna mer inviduellt med dem i veckan på de olika momenten.
Jag började ju med Ayla först när hon var 9 månader och hon är ju jätteduktig idag.

Vi var många ikväll, faktiskt 18 stycken. Allt från tax, wachtel, springer, labbe, basset, vorsther, borderterrier.
En ny instruktör har börjat på hundgruppen. Hon var bra och instruktiv.
Lite bilder från kvällen.

Samling

Passiv träning är viktigt

Molle och Dozor, Molle brukar jag trimma.


Bella med husse som även en av våra instruktörer



1 kommentar: