lördag 12 maj 2012

Fåglar vid vatten

Förra veckan på min långa kvällstur så blev det att se många fåglar. Kvällsolen hjälpte till att kunna fotografera en del.
Sedan skymde det på och jag fick se älgkon med kalven som jag redan visat.

Skäggdoppingen har inte fått ungar ännu

Sothönor var det gott om. De låter verkligen kul 

Sothönan bonade om sitt lilla bo

Vacker knölsvan

Här hade man både häger, t o m två, den ena längre bort, kanadagäss, skrake och tofsvipa

Jag såg många fåglar som byggde bo och låg och ruvade. Inga småttingar ännu.






12 kommentarer:

  1. what a great gathering in that last shot! love the ripples in the first coot shot, too!

    SvaraRadera
  2. Verkar som du hade en fin afton därute, med vackert ljus och allt. Intressant med storleksförhållanden i sista bilden, hägern ser verkligen gigantisk ut jämfört med vipan. Ser fram mot fler skildringar. / Deerhunter

    SvaraRadera
  3. Så roligt att se så många olika fåglar. Den första bilden blev min favorit idag :)

    SvaraRadera
  4. Great photos, love the great water settings of your landscape. If you are a mother, than Happy Mothers Day.

    SvaraRadera
  5. Fine fugler! En flott opplevelse du har hatt her!

    :)

    SvaraRadera
  6. fina bilder på fågellivet det var nog många sorter på den sista ,nu ska vi ut o fira morsdag som det är hos oss idag ,kram Nette

    SvaraRadera
  7. EN fin samling så här på morgonkvisten. FINt. Du är allt uppe med tuppen/Brita

    SvaraRadera
  8. Fina bilder ♥ Gå in på min sida o gissa ;-)

    SvaraRadera
  9. Belas fotografias...Espectacular....
    Cumprimentos

    SvaraRadera
  10. Het blijft heerlijk dat jonge spul. Ik zie dat hier dezelfde watervogels zwemmen als bij ons. De Fuut, de meerkoet, de zwanen en de blauwe reiger.

    Heerlijk blog.

    Groetjes, Helma

    SvaraRadera
  11. Min dator har problem att ladda hem dina bilder, så det går segt som bara det! Fina bilder (då jag får fram dom) Jag har haft pysseldag idag =) Byggt en bokholk. Kolla in på min sida hur den ser ut. Är mkt stolt =)

    SvaraRadera