söndag 13 maj 2012

Förmiddagspromenad i härliga grönfärger

Vi tog en långpromenad med vovvarna bort till en tredje sjö vi har här i närheten. Vi hade besök av sambons föräldrar och deras vovve Diva. Vi passerade en göl på vägen och jag lyckades skrämma upp tranan igen.
Jag genade över skogen ner till sjön och gick på en liten rådjursbock. Det var lite svårt att fokusera i björkslyet men färgerna så fina nu. Sjön var så vacker med de gröna vårfärgerna. Murklorna verkar har kommit nu men jag plockar inte dem. Nästan hemmavid såg jag en get på långt håll. Hade mitt mindre teleobjektiv på kameran.






















18 kommentarer:

  1. the water reflections are just beautiful. :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina omgivningar du har runt dej, ett småländskt paradis

    SvaraRadera
  3. WOW... så vackert du har runtom dig! Själv blir man hemmablind, men visst lever jag nära vatten och insjöar också där fågellivet ofta är rikt.
    Ha en fin vecka /bea

    SvaraRadera
  4. Så våriga färger ,vackert ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Å så härligt grönt ni fått det! Här är det också på gång nu :)) Fina bilder!

    SvaraRadera
  6. These are spectacular photos of your countryside. The lakes and forests look like our lakes and forests. There is not much difference other than language. So that is what a morel looks like, you know people pay "a lot of money" for those!

    SvaraRadera
  7. wat een mooi gebied is het daar.
    en wat een mooie foto's.
    groetjes Herman,

    SvaraRadera
  8. Stämmningfulla bilder du fått till, man känner lungnet i skogen.
    Må väl / Kenny

    SvaraRadera
  9. Herregud, Ni har verkligen fått vår. Här regnar och snöar det om vartannan! Nu har jag lagt ut vilken ras det är på hunden jag skall hämta till midsommar ;-)

    SvaraRadera
  10. The photo's of the landscape give a good impression of the area where you are living. The pictures are breathing peace and quietness.When you are also lucky to see a part of the wildlife it's even better.
    By the way, satisfied about the way you are practising for your course?

    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  11. Hyggelig å se dine bilder med grønn skog og blått vann ! Her er det fortsatt grått.....

    SvaraRadera
  12. Fina naturbilder, speciellt föll jag för bilden med speglingarna i vattnet!

    SvaraRadera
  13. Fabulous shots. Love that one of the bird taking off - or landing.

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Härliga vårbilder från er fina promenad
    ha en fin fortsättning på veckan
    /Ingemar

    SvaraRadera
  15. Fine naturbilder og flott speiling i vannet! Ja, morklene er her i norge på den listen med giftige sopper nå. Før kunne en forvelle dem, men det anbefales ikke lenger. Jeg plukker mye kantareller på høsten. Det er en trygg sopp iallefall.

    :)

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga vår-bilder du delar med oss..Nu hoppas att få bättre väder..Jag vill ha mer värme=D...

    SvaraRadera
  17. Ook dit is weer een heerlijk blog.
    Ik vind de meren heel erg mooi. Ik hou van water
    en vooral van meren en meertjes.
    Ook zie ik al een paddenstoel bij je en de jonge bomen in de bossen die weer beginnen te groeien.

    Groetjes, Helma

    SvaraRadera