torsdag 24 maj 2012

På väg hem

Idag var det väldigt mycket jag såg på väg hem. Hade dock lite otur som vanligt med att hinna med och även felinställning på kameran. Suddigt osv, ja så kan det bli ibland. En härlig kväll med över +20 grader är man inte bortskämd med.

Såg ett gäng tranor på ett fält. Jag gick ur bilen och då lyfte alla såklart.






Någon km hemifrån stod den här fina bocken, precis ute ur bild står pürschtornet......



Här hade det blivit fel program så det var en svart bild,har bara ljusat upp den. Blev lite cool bild ändå. Det är troligtvis älgtjuren som jag hade i inlägget älgskådespel med överraskningar. Nu var han ensam.

Tog mig en sväng ner till sjön. Solen hade precis gått ner över trädtopparna. Precis när jag gick tillbaka så hörde jag gäss komma och han tyvärr inte ner till vattnet igen då de landade.









Såg harar på fältet hemmavid som lekte. Men alla bilder blev suddiga tyvärr, dåligt ljus tyvärr. Men det var kul att se hur de busade.




12 kommentarer:

  1. Vilken härlig kväll, med en vacker solnedgång. Det är så kul när man får se de fina djuren. Älgen ser ut som han har en pinne framme i pannan :)) Ha det bra! /Susanne

    SvaraRadera
  2. oh, the soft pink reflections on the lake are just beautiful! and i'm always impressed when you get to see moose!

    SvaraRadera
  3. The water shows off lovely colours, and the wild life seem to know when to stand still for you I always enjoy your photos so much. Cheers from jean

    SvaraRadera
  4. jättefina bilder på kvällshimlen.

    SvaraRadera
  5. Fina bilder över sjön, härlig spegling. LIte sudd får vi bara acceptera om vi inte har en plånbok som är tjock, eller alltid bär omkring på ett stativ/brita

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder... Kan gräma mig ibland över att jag inte hinner fota när nåt djur dyker upp eller när kameran inte "räcker till" för att fånga det jag ser på bild utan det blir grynigt och suddigt - men då brukar jag försöka tänka på att jag iaf fick upplevelsen av att själv få se det!

    SvaraRadera
  7. Nu har du fatt mig att langta till Sverige. Underbara bilder och tank vad fint du bor som kan se allt det har pa vagen till och fran arbetet. Inte undra pa att du trivs. De sma blommorna du fragade om heter, tror jag heter: Redstemmed Filaree. Jag ar inte bra pa faglar och vaxter som finns har. Har bara bott har i sex ar och har lart mig en del, men inte sa mycket. Vi har manga underbara moln har som jag har bilder pa. Jag ska visa mina foton, gamla och nya, varje Fredag har jag bestamt mig for. Borjar i dag. Ha det sa bra!

    SvaraRadera
  8. Det mest underbara med att fotografera är att man aldrig kan vara säker på resultatet. Din "felprogrammerade" bild på älgen blev ju hur läcker som helst! Jag undrar oxå lite över den där pinnen i pannan, ser intressant ut... / Deerhunter

    SvaraRadera
  9. Beautiful pictures of the landscape. The second picture of cranes makes me long for seeing them myself. Unfortunately they are not very common with us.
    And the moose? Funny picture!

    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  10. Men vilken underbar tur du hade och vilka underbara bilder du fick :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. I love how you experiment with cameras, and eventually you will find the perfect low light picture! Good job! Jack

    SvaraRadera
  12. Ohhh.......prachtig die zonsondergang! Vooral foto 6 en 7 zijn werkelijk schitterend. Hier kan ik ook echt heerlijk van genieten. Prachtig blog.

    Groetjes, Helma

    SvaraRadera