onsdag 15 maj 2013

Nu är det lagat och valparna växer

Äntligen har vi fått internet och även telefon som går via datorn lagat. Det har tagit väl lång tid. Men med massa samtal med besked att det var felanmält och efter kontroll hade tekniker inte fått någon felanmälan så blev man ganska sur. Det var väldigt mycket oklara besked man fick.

Det är härliga vårdagar nu och det grönskar i en väldig fart. Nu börjar även körsbärsträdens blommor att slå ut. Våren har så vackra gröna färger som aldrig annars.

Valparna växer väldigt fort nu. De är 3 veckor och det händer massa saker med dem. Nu har alla ögon, de busar med varandra, småskäller och är väldigt aktiva i valplådan. Än så länge får de mat av Tyra.

Här är lite bilder från eftermiddag/kvällen. Det var svårt att få till bra bilder då jag var själv med dem.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 

30 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka :)) Surt när det strular...

    Men sååå söta de är! Det måste vara svårt att skiljas från dem sen, när man blivit så fäst vid dom...men samtidigt vet man ju det redan från början :)

    SvaraRadera
  2. Vilka sötingar. Just när jag tittar på dina biulder suger det i valptarmen. Jag känner lukten och hur den varma kroppen trycker sig mot mig. Finns inte någon bättre känsla/brita

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH! Sitter här med ett stort fånigt leende över hela ansiktet och njuter av dina bilder på valparna!!!!
    Kraaaaaam:)

    SvaraRadera
  4. Jag har sagt det förut och jag säger det igen; fantastiskt fina! :-)

    SvaraRadera
  5. the pups are so cute! :) so glad you have internet again!

    SvaraRadera
  6. Ich gratuliere euch zu den niedlichen Welpen. Alles Gute für die Mama und den Kleinen wünsche ich ein langes glückliches Hundeleben.
    Liebe Grüße von Emma, Lotte und Frauchen

    SvaraRadera
  7. Härligt att du är tillbaka. Dessa bilder på sötnosarna är underbart ljuvliga och jag känner precis hur gott de luktar. Runda och fina har de också blivit.
    ALLA bilder är mina favoriter och jag bara NJUTER.
    Kram
    M

    SvaraRadera
  8. De ser verkligen friska och mysiga ut. Vad sott i valpladan. Kram, Inger

    SvaraRadera
  9. Så söta... åh jisses så himla goa! Suck... vill ha!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  10. Nu börjar de likna taxar, söta så det förslår!
    Fint att det ordnat sig med tekniken också.
    Ha det gott!
    / maria

    SvaraRadera
  11. De är så söta..det är svårt att låta bli att inte bli kära i de...Önskar dig en jätte härlig dag och en hel helg med sol=0)

    SvaraRadera
  12. Åh, man blir ju alldeles sjuk när man ser dem! 8-) Gudars, så söta!!!

    Tradigt när telefon/internet inte funkar. Och att det ska vara sånt krabb innan man får det lagat dessutom! Dåligt!! :-( För att slippa det så har vi gått över till mobilt bredband istället, för vår fasta telefon har inte varit att lita på sedan Gudrun och Per. Nu har tyvärr villkoren för Telenors mobila bredband blivit sämre än vad de var tidigare, så man borde väl se sej om efter en annan leverantör kanske... Men det vill ju till att det är bra täckning, och det är det ju verkligen inte överallt ute på vischan. Suck!

    Idag tror jag baske mej det kommer att bli en första riktigt sommardag!? :-) Iallafall kändes det så när jag var ute en liten sväng vid 8-tiden. Och himlen är blå och solen skiner - så det är bara till att hoppas på värme också!

    Ha det fint!!! :-)

    SvaraRadera
  13. Herlige bilder! Fikk lyst på valp igjen:))

    SvaraRadera
  14. I so enjoy the puppies.
    From this afternoon I am without internet.
    Regards, Irma

    SvaraRadera
  15. Så söta så, de ser lite "tlötta" ut! Hur är det nu...är det första dagen man brukar säga att de inte få vara i soffan och sängen, sen är det bara kört att försöka kämpa emot?! :-)

    Gött att fibern är hel igen!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  16. De charmar verkligen med sin höga sötnosfaktor. Trots det påminner valpen i ruta två mycket om min tidigare chef, hur d e t nu hänger ihop... Shit med strulande teknik och kundtjänster som är lika roande som att klippa tånaglar. Undrar om de alla gått samma kurser? / Deerhunter

    SvaraRadera
  17. Beautiful looking pups. :-)

    SvaraRadera
  18. Det är väl nu det börjar bli riktigt roligt med valpar hemma...

    Jisses så de växer. Där ligger människans ungar rejält i lä!

    SvaraRadera
  19. Vilka fina fina valpar!

    SvaraRadera
  20. Nowadays internet is almost every day a part of our daily life. A few days without feels uncomfortable, but it can also be very annoying when you want to do your banking business for instance and you're not able to do it.
    Anyway, the problems are over. The dogs are doing fine. You showed us a number of very nice pictures of the cute little ones.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera

  21. Ohhhh vad en cuties som, sooooo söta att se.
    Tack internet fungerar igen.


    Groetjes Tinie

    SvaraRadera
  22. Så vakre og herlige.
    De er bare skjønne.
    Ha en fin kveld
    Kram fra K

    SvaraRadera
  23. Hej! Skönt att ni fått ert internet tillbaks nu!
    Så gulliga de är, den bilden med den ensamma lilla valpen på rygg gillade jag lite extra! :)
    Ha en fin grön helg! /Pia

    SvaraRadera
  24. Sååååå söta! Man blir ju alldeles knäsvag. Jag har haft en strävhårig tax för många år sedan. Han var en så cool kille :-)

    SvaraRadera
  25. Hallå Vilka sköna bilder Jag fick mig ett gott skratt när jag kom till den lille livsnjutaren som ligger på rygg.
    Så ligger min Ture ofta fast han skall ha kudde under huvudet.
    Han bäddar till det själv och så myser han.
    Härliga bilder.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Men.... så söta dom har blivit och vuxit fort!! Hur skall du kunna avstå från dom så småningom?
    Hoppas du får en fin helg/bea

    SvaraRadera