torsdag 12 juni 2014

Lekfulla harar

Häromdagen när jag for hemåt såg jag två harar på det jag kallar "älgfältet". Tyvärr har jag inte sett någon älg där nu på länge. Hararna verkade inte bry sig om att jag stannade och började fotografera.

De var så lekfulla och busade med varandra. Jag fick många bilder på deras lek vilket var kul att se. 
Här är några av de över 100 bilder som beskriver det jag såg.















Vi vilar lite!


Kom igen kompis!







Nu är jag trött!





Efter några rusningar till satte de sig i skuggan och pustade ut



18 kommentarer:

  1. Kärlek i luften mån tro?

    SvaraRadera
  2. Harar och kaniner busar har med. Jag haller med dig om att det ar jatteroligt att titta pa dom. Vad bra att du alltid har kameran med dig. Jag glommer min ofta.

    SvaraRadera
  3. Oh, vad lekfulla och fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Great series, Majsan. I love to see the play of the hares. It's very fascinating when you witness that. Have a nice weekend. Greetings from a warm and sunny Netherlands, Joke

    SvaraRadera
  5. Beautiful photos of the bunnies are playing together.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  6. Oi, dette var skikkelige kule bilder da.
    En liten opplevelse å se på.
    Kram og ha en super helg.
    Karin

    SvaraRadera
  7. Så roligt att få se! och dessutom fotografera dem :))

    SvaraRadera
  8. Underbar fartfylld bildserie. Bästa underhållningen man kan tänka sig.
    Allt Gott.
    M

    SvaraRadera
  9. Very interesting to capture them playing.

    SvaraRadera
  10. It's always funny to see how they are running, jumping and playing.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  11. dieses Jahr gibt es bei uns auch wieder viele Hasen... da muss du wirklich sehr schnell sein mit der Kamera um sie einzufangen..
    Hälsningar ;-)
    Frank

    SvaraRadera
  12. Vacker serie hare, trevligt att se.
    Hälsningar Tinie

    SvaraRadera
  13. En härlig fartfylld lek. Är det ungar eller är det vuxnas kärlekslek månntro ?

    SvaraRadera
  14. Fniss.. det var säkert en trevlig stund att betrakta och kan tänka mig att det var ännu trevligare för hararna ;)
    Kram /bea

    SvaraRadera
  15. - Halloj på Höglandet.
    - Vilken härlig bildserie på hararna !
    Förstår om dom blir lite trötta....
    - Ha en fortsatt bra vecka !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  16. Hahahahaha ... yeah, the hare really plenty of action. Nice that they they both got into the picture :-)
    Greetings, Helma

    SvaraRadera
  17. Vilka knivskarpa bilder du har fått till!!! Fantastico! Tänk om jag någon enda gång kunde få bilderna skarpa när djuren rör sig....antingen är jag ute för sent och jag behöver för lång exponeringstid...eller så, ja, jag vet inte....bra brukar de inte bli...
    Ha en sköner midsommar!
    Kram

    SvaraRadera