fredag 20 maj 2011

Jaktledarutbildning

Idag har jag suttit på skolbänken på Jägarförbundets jaktledarutbildning. Jag gick den ju för 2 år sedan men nu när jag är vald till biträdande jaktledare tänkte jag det som en repetion. Hela jaktledargänget från vårt lag är med, ordinarie och en biträdande till. Bra att gå samtidigt och vara teamade inför jaktsäsongen. Vi är ju många i laget , 24 st och bra att vi tänker och säger samma saker.
Idag har vi suttit inne mest i fina vädret och haft teori om massa olika saker. Vi är ett gäng från olika delar av Småland. Våra kursledare är jaktkonsulenterna i Jönköpings och Kronobergs Län.
De var väl lite fundersamma när jag kom igen om det var så dålig kurs sist att jag behövde gå den igen eller om den var så bra att jag gick igen därför.
Imorgon får vi skjuta lite på lite olika saker och diskutera kring det.

Våra kursledare

Grupparbete ute i fina vädret

Vovvarna har varit hemma och haft det bra i fina vädret såklart. Valparna har busat hela dagen så de kommer att sova gott i natt.

1 kommentar:

  1. Hej, ska själv gå bara för.att.det ger extra kunskaper och verkar intressant.
    Vad handlade skyttet om och vad.sköt ni?

    SvaraRadera