fredag 9 mars 2012

Svanar och rådjur


Nu verkar våren ändå vara i antågande även att det kom snö här och där. Svanarna betar på fälten och många har det blivit. Jag försökte komma nära dem men de ville inte riktigt vara med på min fotografering. Det var en hel del ungar och man undrar om den ensamma ungen jag fotograferat tidigare hade fått en familj.








Jag var ute en runda igår och kollade efter rådjur och såg väldigt många faktiskt. Det var tyvärr för mörkt och de var skygga så det blev inte så bra bilder. Idag gav jag mig iväg lite tidigare och det var många jag såg och lite bilder blev det. Tyvärr var det lite avstånd och de ville inte stanna kvar. Såg flera bockar varav en stor med otroliga horn. Får se om jag lyckas få honom på bild.
















13 kommentarer:

  1. Det verkar vara bra fart hemma hos dig. Många fina bilder får du också.
    Må väl / Kenny

    SvaraRadera
  2. Very nice shots....it's always pleasant to visit your blog.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  3. geweldige foto's van die wilde zwanen en die reen.
    groetjes Herman,

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på svanar och rådjuren!
    Fast svanarna ligger mig varmast om hjärtat ändå!
    Jo, nu är snön borta igen och det är istället grått, grått...
    Trevlig helg till dig med!
    /Pia

    SvaraRadera
  5. Härligt att åkar och ängar tinar upp och lockar fram rå och fågel. Inte så enkelt att fota på håll, dy lyckades få bilden på bocken. Tjusiga horn/brita

    SvaraRadera
  6. Jag tycker nog du lyckades bra med svanbilderna ,vi såg två stycken flyga över här ikväll så det är nog ett vårtecken,kram Nette

    SvaraRadera
  7. So many deer! How lovely for you. Have a wonderful day.

    SvaraRadera
  8. va härligt och se att dom är på väg tillbaka till oss :) jätte fina bilder!

    SvaraRadera
  9. Idag har jag räddat livet på 50 fåglar! Jihooo!

    SvaraRadera
  10. Stilig bock. Blir nog stilg till höstens jakter. Härliga bilder. / Kvistabo'n

    SvaraRadera
  11. Knäpp är man då rakt inte. Snarare nyfiken på vad morgonen har i sitt sköte och vilken start på dagen. Energin flödar/brita

    SvaraRadera
  12. Flott vårrapport med bilder! Du er heldig som har dyre- og fuglelivet så tett på der du bor :-)
    Rune

    SvaraRadera
  13. You live in a lovely part of the world...

    SvaraRadera