fredag 14 februari 2014

Bäckarna forsar

Denna vecka har det varit lite tid att kommentera bloggar. Men jag har läst det mesta av nya blogginlägg från alla bloggvänner.

Förra helgen var vi ju ute lite och jag fick en del bilder. Då det är milt väder så forsar det i bäckar vi har ute i naturen här hemma. Det är milt väder och inga isar lägger sig i bäckarna. Det har varit plusgrader hela veckan. Nu verkar vi inte få någon vinter då det är barmark hos oss.
Bilder från en bäck här hemma.


































 

22 kommentarer:

  1. beautiful melting! we are getting our spring warm-up, finally, in texas! 70F here today!

    SvaraRadera
  2. Winter photos...Superb, every one lovely. Cheers, Jean

    SvaraRadera
  3. So pretty. It looks like it is absolutely freezing
    Lily

    SvaraRadera
  4. Vackert med vatten här är det vatten på is och ibland kommer det blötsnö bara plusgrader ,kram nette

    SvaraRadera
  5. Beautiful pictures Masjan, still something of ice.
    Really nothing of ice in the Netherlands, today it is 12 degrees.
    The last photo looks like a painting, so beautiful.
    Have a great weekend, Irma

    SvaraRadera
  6. Mooie winterse foto's hier in Nederland blijft de winter weg nog geen sneeuw vlok gevallen.
    groetjes Herman,

    SvaraRadera
  7. Vilka otroligt fina bilder av vattnet!

    SvaraRadera
  8. Masjan,
    Dit is een heerlijke serie van pracht beelden die je hier dit jaar niet ziet !!
    toppie hoor !
    gr,
    Annie

    SvaraRadera
  9. Beautiful shots of the water! Is that a stone bridge? It looks like the water is going through a tunnel.

    SvaraRadera
  10. Åh, så härligt flöde du fångat, det andas VÅR i dina bilder. Längtar mig sjuk när jag ser dessa fina vattenbilder. De två sista där du kommit riktigt nära blir mina favoriter. Måste ut och kolla om det finns något som forsar nu när vi haft plusgrader en hel vecka. Att fota rinnande vatten är det roligaste jag vet. Ingen bild blir den andra lik.
    Ha det så gott.
    Monica

    SvaraRadera
  11. Fina bilder på det forsande vattnet. Just nu smattrar snö blandat regn på rutorna, hoppas på att vädret kan bestämma sig om det skall vara vår eller vinter. Ha en bra helg,
    /Erik

    SvaraRadera
  12. Unas gotis muy curiosas,,, un abrazo desde Mircia.

    SvaraRadera
  13. Strange winter so far. What's happening with the climate? Anyway, melting ice offered you chances to take some nice pictures. Nr's 4, 5, 8 and 9 I like the best.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  14. Interessant das fliessende Wasser, die Strudel und die Stellen, wo es noch zu Eis gefroren ist. Hier ist nichts mehr gefroren. Gestern hatten wir 15 Grad plus. Aber in den Südalpen liegt noch viel Schnee.

    Schönen Sonntag
    Waldameise

    SvaraRadera
  15. Thank you for stopping by my blog. The snow will be gone soon as 60 degree temps are to be later thus week. I watched a video on Wild Sweden last evening. Your country has always been one that I hope some day to visit because it is so beautiful. Carol

    SvaraRadera
  16. Jag kan bara dromma om en forsande back. Dina vackra bilder hjalpte lite grann. Jag ska titta pa den dar videon du skrev om. Tack for det.

    SvaraRadera
  17. Jag har nu sett Jeans video, helt underbar. Jag ska visa den pa min blogg nagon gang i framtiden sa fler manniskor far se vart vackra Sverige. Jag ska visa den for min man med. Tack och kram fran USA.

    SvaraRadera
  18. Jättefina bilder som verkligen minner om vår! Hoppas dock att det dröjer innan den kommer hit :))

    SvaraRadera
  19. Ja det är så vackert med forsande vatten! Lite skumt dock att ni varken har någon direkt snö eller is... ;-) Kram och ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  20. Och där kom vårkänslan ändå då jag tittade på dessa bilder , fast jag stretar imot då jag inte vill ha våren riktigt ännu men men , och så fina vatten bilder du tagit // Anita

    SvaraRadera
  21. That flowing water is not so easy to photograph but you've really nicely done. Do you have a filter is used, and if so, what?
    Greetings, Helma

    SvaraRadera