onsdag 6 juli 2011

Hjärnsläpp idag!! Sorry Chanel

Så var ännu en dag till ända. Igår kväll när jag kom hem från Tyr så drog jag iväg till skogs. Det var sena kvällen. SKulle ju lägga spår till Chanel som vi skulle gå idag. HIttade fin terräng och var väldigt klar över vad jag gjort. Jag lägger ju mina spår utan jag märker ut var jag gått. Jag har bra minne och tar naturliga märken i naturen. Jag kan typ göra en vinkel vid en speciell gran eller så markerar jag med kvistar osv. MEN!!!! Ikväll funkade det ju inte.

Vi åkte ut och Chanel levde rövare där bak i mattes stora jaktbil. Hon visste ju vad som var på gång. Jag hittade början och vi satte igång. Hon tvekade efter ca 50 m och jag var inte säker vad jag gått. Jag såg björken jag satt som märke som vinkel men sedan var det helt stopp i härddisken. Jag letade upp diket som jag viste jag lagt spåret över och hittade blodet. Det var jättesvårt att se idag. Det hade legat 20 tim och värme hela dagen.

Vi hade slutet i alla fall och Chanel hittade klöven vilket var ändå målet, att hitta klöven eller det vi tränar det skadade rådjuret.
Men jag fattar det inte att jag helt fick blackout ikväll. VIsst har jag mycket med jobb och är rätt stressad men detta har ju aldrig hänt. Jag har alltid haft koll var jag lagt spåret.
Chanel skall gå prov i helgen men jag tror hon grejar det. De skall gå kl 8 på lördag och då har spåret säkert bara legat över natten minst 12 tim.
Jag skall lägga för Ayla i helgen och öka på lite åt knattarna.
Sorry Chanel att jag fick total black out...... så kan det vara.
Lite bilder blev det i a f
Här gick det bra

Spårslut och god klöv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar