lördag 16 juli 2011

Lugn dag idag

Härligt väder idag. Sedan har det varit en sådan där latdag idag. Småfixat lite men njutit av det fina vädret. Vovvarna har varit ute och haft mycket grävning på gång. Tyra lär ju de små att gräva efter möss. Snart börjar trädgården se ut som vildsvin gått fram. Det är väl inte hela världen men trist och hålla på att täppa till allt.

En taxkompis kom förbi idag. Han hade med sig två av sina taxtjejer och han tyckte att valparna var fina. Han har en uppfödning med trevliga vovvar. www.klavreskogens.se. Han är drevdomare och kanske får man honom som domare i höst. Man blir ju tilldelad domare på de ordinarie proven vilket vi skall anmäla oss till.

Jag har fixat fler snitslar till spårningen. Klädnypor och snitselband i olika färger så kan man snitsla spåret. Jag har tagit fram blod och det är nu tinat så i morgon bitti skall jag lägga spår.
Så här gör man
Trött Trym
Slappar i solen
Tyra
Trym börjar bli en snygging
Men vilja blir det med

Sedan har det blivit lite fotografering med nya kameran. Man får ju testa sig fram men jag har läst igenom manualen och det är ju jättemycket man kan göra uhhhh!!!

Tog mig en sväng ikväll ensam utan hundar i förhoppning att se lite vilt men inte då. Jag hörde bara rådjuret skälla i skogen. Den hade ju stenkoll på mig ju men lite bilder blev det. Jag har fin natur nära hemmet vilket jag njuter av varje stund. Man är lyckligt lottad att ha det så.
Utåt skogen går vi
Fläder är vackra
Solens sista strålar
Det här trädet har varit med ett tag
Snart hemma igen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar