torsdag 21 juli 2011

Nu är kameran tillbaka

Nu är sambon hemma efter sin resa och jag kan få fram bilderna på Tyr. Jag trimmade ju honom förra veckan. Han blev ju jättefin och är väldigt lik sin mamma Tyra.
Här skall det ryckas
Visst blev han snygg?
Spårningen gick jättebra
Väldigt lik mamma Tyra

Annars har det väl varit lugnt idag. Var ute och körde ikväll och såg bara ett rådjur. Fattar inte att man inte ser mer. Har vintern gått illa i år igen med rådjuren? Vi har ju rätt mycket räv här hemma så de har nog tagit en del.

Skall ge mig ut imorgon kväll på lite smyg och se om jag ser lite vilt, älgkalvar kanske....ja just...Förra helgen var jag en hårsmån från att köra på en liten älgkalv som kom från höger i mörkret. Fick styra över bilen åt vänster och ställde mig på bromsen. Den sprang längs med bilen innan jag fick stopp på den. Så liten kalven var. Det tog inte i bilen så den klarade sig bra. Allt löst i bilen for runt så nu kommer jag att säkra upp när man kör. Hundarna har en fin stabil bur Mim Variocage, www.mim.se så där sitter de säkert.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar