fredag 1 juli 2011

Tre månader kvar till släpp

Idag om 3 månader då skall vi ut på rådjursjaktpremiär. Tyra kommer att få gå första släppet. Jag längtar redan dit fast sommaren har en bit kvar. Ayla skall jagas in klart. Idag fick jag Dachshunden, den norska taxtidningen. Jag är ju medlem där med då Tyra och Ayla är från Norge.  Man måste ju hålla sig ajour med vad som händer där. De har ju släpp i aug redan. Vi skall till Norge och Åland för drevprov. Skall planera in det tidigt så vi inte riskerar att få det inställt som förra året pga snö och kyla.

Inget speciellt idag förutom att det varit varmt och alla hundar har varit ganska trötta. Imorgon skall jag lägga lite spår till Ayla, Trym och Vilja. Får se om Ayla kan koncentrera sig bättre. Trym och Vilja skall jag träna lite försiktigt. De är ju rätt små ännu.

Idag kom Tyrs husse förbi (Viljas och Tryms bror). Tyr var inte med men vi skall dit på tisdag och hälsa på. Jag är jättespänd och se hur han ser ut. Bilder kommer såklart både på hemsidan och här.
Trym lite trötter
Vilja vill inte vara med på bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar