lördag 9 juli 2011

Härlig dag vid sjön

Ännu en härlig dag med sol och värme. Efter att gjort lite sysslor som klippa gräs mm så tog vi ledigt för dagen. Vi packade picnic och begav oss till sjön på eftermiddagen. Hade med oss middag att grilla och något gott att dricka. Vovvarna var glada att kunna strosa runt och bara slappa i solen.
Vi badade. även jag i det 25 gradiga vattnet och det var ljuvligt. Plötsligt kom det en orm simmandes i vattnet över mot oss - en huggorm.  Uhhh jag har ormfobi faktiskt. Vi försökte skrämma den med att kasta sten mot den men........jag fick lite panik och började hyperventilera. Vad hände sedan har jag just nu glömt bort.

Vi grillade i kvällsolen. Det var så varmt och vattnet låg stilla. Klockan var hemma och det var bara att gå efter solen. När den började gå ner över trädtopparna begav vi oss hemåt. Väl hemma var hon efter kl 21. Vilken härlig eftermiddag/kväll vi haft.

Tyvärr blev det inga bilder att ladda in här ikväll då batteriet lagt av. Måste vara fel någonstans då jag laddade batteriet häromdagen. I veckan kommer jag få tillbaka min kamera efter lagning. Laddar in bilderna från dagen senare.