söndag 10 juli 2011

Aylas spårträning idag var ok

Ännu en dag med sol och värme. Tänk vad juli är fint i år. Jag har semester först i augusti så jag får kämpa på ett tag till.
Idag har jag putsat till Ayla och Tyra i pälsen. De ser riktigt bra ut nu. Valparna skall jag ta i veckan. Jag har anmält alla nu till utställningen i Frödinge den 7 aug. Det är Smålands Taxklubb som står som arrangör. Det skall bli spännande och se vad valparna får för kritik.

Jag lade ett spår till Ayla på förmiddagen och vi gick alldeles nyss. Hon gjorde bra ifrån sig denna gång. Markerade tydligt när hon började vädra andra dofter att det var spår vi höll på med. Hon var lydig och fortsatte spåret. Ganska spårnoga var hon dessutom. Det har ju varit varmt idag och det dunstar bort en del.
Synd bara att kameran ej är ok ännu för hon såg för söt ut när hon satte sig på bakbenen och ville ha klöven.
Skall köra ett spår till nästa helg. Gör hon bra ifrån sig så anmäler jag nog henne till anlagsklassen.
Nu får man ut och njuta av den fina kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar