måndag 22 augusti 2011

Kantarellrensning och jaktmarksarbete

Idag var det dags att ta hand om de 8 kg jag plockat. Det tar ju sin lilla stund. När det blir så mycket på en gång är det väl inte så roligt kanske. Men det har man ju igen nu när man kan frossa i kantareller.
På eftermiddagen åkte jag ut till jaktmarken. Två av mina jaktkamrater i arbetslaget kom även de. Vi diskuterade lite ev pass som måste flyttas. Naturen ändras fort. Det växer upp sly och även hyggen kommer till. Jag snitslade ut ett par pass bättre. Har lite jobb kvar med det.
Kvällen bjöd på mörka moln och sol, Det såg jättekonstigt ut. Försökte ta lite bilder men det var svårt att få det bra.
Topparna är mina päronträd

2 kommentarer:

  1. Nämen titta! så kul att du fått till det med kommentarsfältet :) Så otroligt att kunna ha päronträd i trädgården, fin himmel också :)

    SvaraRadera
  2. Alltid lika roligt att komma ut i skogen

    SvaraRadera