torsdag 27 mars 2014

Sol och snö

Det kom rejält med snö här i Bad Gastein. Det var bra för backarna att få det tillskottet då det varit varmt veckan innan.
Sedan har vädret blivit fint med sol från en härlig blå himmel. Vi är väldigt nöjda hur förhållandena har varit i veckan.

Det finns flera system att åka skidor i och vi har nu varit i alla. Vår favorit är Dorfgastein en bit bort där man åker med mycket skog vid sidan om pisterna. Vi brukar även ta en promenad efter skidåkningen då Bad Gastein bjuder på många fina vandringsleder.

Bad Gastein är en gammal kurort och det finns många gamla byggnader. Tyvärr förfaller en del vilket är tragiskt att se.

Lite bilder från veckan hittills.

 
Kvällen  när snöandet slutat, Salzburger Hof i bakgrunden
 
 
 
Några fåglar högst upp i backen
 
 
Sportgastein
 
 
Sportgastein
 
 
Bad Gastein med de fina byggnaderna
 
 
 
 
 
 
 
 
Vy från Dorfgastein
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inte  mycket folk i backarna
 
 
Jag har lyckats få lite bilder på fåglar på mina promenader och imorgon skall jag ut och se lite större djur. Men det kommer i nästa inlägg. Imorgon blir det härlig sol igen.
 
 
 

 

23 kommentarer:

  1. such beautiful snow-covered mountains! glad you got some good skiiing!

    SvaraRadera
  2. Åhh så mysigt det ser ut , riktigt julkort det översta , tur att du hittade dina skidor i snön , förlåt men det fick mig att sitta och le då jag läste det , vet ju att det inte är så bara :) Ha det bra så länge // Anita

    SvaraRadera
  3. Wow! Gorgeous photos of the mountains!

    SvaraRadera
  4. Hemma har jag nu 15 grader varmt - i skuggan. Så snö lockar inte så mycket just nu. Men det är fenomenalt vackra vyer och spektakulära byggnader du visar upp och är man bara skidtokig så...
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  5. Vacker plats där du var och vilken härlig bild.
    Men nu är det vår jag gillar också ;-))


    Groetjes Tinie

    SvaraRadera
  6. Du ser ut att ha haft det riktigt bra där nere i alperna och fått med dig många fina bilder också.

    Ha en bra helg,
    Erik

    SvaraRadera
  7. - Halloj var ni nu är.
    - Vackra bilder från er snöiga plats, även om jag
    föredrar det väder vi har här nu.
    - Ha en fortsatt trevlig resa !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  8. Die Fotos sind wirklich sehr schön und beeindruckend, aber jetzt genieße ich den Frühling ... ;-)

    Liebe Grüße
    Waldameise

    SvaraRadera
  9. What a beautiful place ! And great shots !
    Have a happy Sunday :)

    SvaraRadera
  10. At first I thought it was just as Christmas when I saw the first picture lol .... but it's just mood lights. Very nice series and lovely in the snow. What will you have enjoyed Majsan :-)

    SvaraRadera
  11. Ik dacht ook gelijk aan Kerstmis Masjan maar is het zo lang vol sneeuw bij jou ppppppfffffffffff !!!
    gr,
    Annie

    SvaraRadera
  12. What a difference with the weather conditions with us. You are still experiencing winter, we have got spring. Looking at the pictures it is clear that you must have had a great time.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  13. Ser härligt ut!!!
    Ha de gott / Kenny

    SvaraRadera
  14. Beautiful images of mountains, buildings and of course, the birds.

    SvaraRadera
  15. Alplandskap är verkligen mäktiga!!! Bergen är så vackra, och byarna som "klättrar i branterna" lika så. :-)

    Välkommen hem igen - ni prickade visst in att återvända samtidigt som det blev "sommar"! :-D

    SvaraRadera
  16. Hello Masjan,
    Just one more comment, then I take a time out again.

    Beautiful pictures of the area where you stayed.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  17. Hej M ! Jag försökte mig på att förklara hur du får bort autoredigeringen på min sida under din kommentar , men hör av dig om du inte hittar så ska jag förklara ännu bättre // Ha det så bra Anita

    SvaraRadera
  18. Vilka härliga bilder från er skidresa! Riktigt häftiga berg!

    Det har varit riktigt skönt att vara lite ledig från bloggen, men samtidigt så tycker jag ju att det är kul :)

    SvaraRadera
  19. Vad roligt att ni fatt en fin semester. Det snoade antligen har i gar och aven i morse, men det har gatt bort alla redan. Ja visst laster jag svenska bocker. Jag har just slutat Oktober i Fattig Sverige och Mig Ager Ingen. Mina vanner skickar bocker och jag koper aven pa amazon ibland. De flesta bockerna i pa hyllorna i bilden ar svenska. Jag har klassiska forfattare fran Moberg till Fagelstrom och manga moderna samt en massa mysteries och deckare. Som det visst heter pa svenska.

    SvaraRadera
  20. Ser grymt härligt ut! Och vackert! Nästan lite juligt med alla lampor på en av bilderna! :-) Ha en fortsatt trevlig vecka! :-)

    SvaraRadera