fredag 10 februari 2012

Gråväder

Idag har det varit gråväder. Det hade varit kul med lite sol idag då jag varit ledig. Men inte...Det har inte varit någon inspiration att vara ute och ta lite fina naturbilder av mitt landskap.
Men för två veckor sedan när jag passerade närmsta lilla by där en å flyter igenom såg jag något konstigt. Det var massa vita prickar på isen. Blev nyfiken och hade ju kameran med mig. Det var snöflingor som frusit direkt på isen. Det såg mycket märkligt ut men samtidigt väldigt läckert.


Här har jag beskärt bilden så ni ser flingorna





10 kommentarer:

  1. Vilken idyllisk å, så vackert med speglingarna och de fastfrusna snöflingorna. Så typiskt med vädret...hoppas på fint imorrn :)

    SvaraRadera
  2. Gorgeous photos! I love the ice and snow in your shots!

    SvaraRadera
  3. va läckert det har jag nog aldrig sett. då måste det vara kallt. jätte fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Good shots again......well done.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  5. Tur att man har kameran=).Jag har den jämt med mig..=D.Det var jätte fint..Mycket fina bilder..Önskar dig en härlig Lördag.Kram

    SvaraRadera
  6. Sååå fina vinterbilder ,lägger mig som följare ,Nette

    SvaraRadera
  7. Ganz schöne Winterfotos!
    Ich bin immernoch ein bisschen erkältet, aber nicht so schlimm! Ich denke es ist keine Grippe..
    Liebe Grüsse
    Yvonne & Raphael

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt fina - jag ser lite solglimt!

    SvaraRadera
  9. Hallå, Lindsjö taxar.

     Lovely your works, full of JOY.

     I am enlightened by your splendid works.
     Thank you for showing your heartwarming world.

     The prayer for all peace.
      
    Have a good week. From Japan, ruma ❃

    SvaraRadera
  10. Trots gråvädret har dui fått ett fint ljkus i dina nbilder, särskilt den övrte bilden/Brita

    SvaraRadera