måndag 14 mars 2011

Valparna har fått runda magar

Det är otroligt vad de växer. Nu har de goa runda magar. Tyra hade 2 spenar som det var lite stockning i men idag var det borta som tur är. Det kan ju bli lite komplikationer med sådant och man får massera igång det. Det är ju även vanligt när de är skendräktiga. Tyra bryr sig om sin små väldigt bra.
Idag kom hon ut flera gånger från valprummet och liksom kolla till oss andra. Det är väl lite tråkigt för henne kanske. Ligga där med sina små som bara tankar och sover. Hon skuttade runt och hälsade på Ayla och Konjak som blev glada. Ayla ville ju busa direkt men det var väl inte så populärt.
Sedan ville hon in i valprummet igen. Jag brukar ju sitta där lite då och då så hon får sällskap och det är ju så mysigt att bara titta på de små. Annars så är det lugnt och fint i lådan. Tyra äter bra nu. Hon får 3 ggr om dagen och äter bättre än någonsin hon gjort i sitt liv.
Jag har lite nya bilder från idag med såklart. En liten video. Det blir inte så bra med min sambos kamera jag har just nu. Min som var bra har gått sönder. Till helgen blir det en ny kamera a la jag hade innan. En Casio blir det.
Här tankas det för fullt med svansen rätt upp. Det ser för kul ut. Får se om jag får en bild när alla gör så samtidigt.
Man kan krypa upp och gosa med mamma i örat. Tyra är så omtänksam om de små.

Här ligger "Bulan" och snarkar



Här tankas det igen. De växer snabbt nu och jag skall väga dem snart igen. Redan nu har de ökat i vikt rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar