fredag 9 december 2011

Mossbilder

Ikväll stormar det rejält utanför knuten. Det är t o m klass 1 varning här och risk för 1 dm blötsnö. Vi skall ut och jaga älg imorgon så jag hoppas man kommer ut till jaktmarken. Kan ju vara träd över vägen.
Hundarna vänder i dörren när de vill ut och springer snabbt in igen. De är ju för roliga. Tar man fram ryggsäcken och jaktkläderna så är det inga problem att gå ut även om det regnar.

Lite bilder från de senaste helgerna på väg till/från älgpasset.









6 kommentarer:

  1. Jättefina närbilder på mossan, härliga färger. Ja det är samma här, Najo vill iofs gå ut, men vänder i dörren då han ser vädret...Den härliga snön har tyvärr blivit slask...Hoppas ni får bättre väder imorrn, så ni kan ut och jaga älg :)

    SvaraRadera
  2. Mossa är så härligt, både att se och känna på. Särskilt den här, med alla färger. Gôrfina mossbilder /Tobias

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Jag brukar plocka lite mossa på hösten och lingon som sitter kvar på sina ris. Detta sätter jag i en låg kruka. Jättefint som bordsdekoration! Här är det också vildvär! Tänkte testa att släppa ut katten för första gången och hon gillade det inte. Bra att ha sådana dagar att testa, då vet hon vart hon vill in (= Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Mossa har jätte fina färger..Kan tänka mig att de vill inte gå ut..det vill inte jag heller hehehe...Här har det varit slask och blöt..Ha en trevlig dag ute i skogen.Men var försiktig ...

    SvaraRadera