söndag 11 december 2011

Vilja och Trym fyller 9 månader

Idag var det minusgrader på morgonen och jag avstod att gå ut med Tyra i skogen. Det är lite snö på en del ställen och det hade varit för hårt med risk att tassarna hade blivit skadade. Framåt dagen kom solen faktiskt fram en liten stund.

Vilja och Trym fyller 9 månader idag och nu kan man anmäla dem till spårprov. Jag stack ut på eftermiddagen och lade spår till dem. Det var mestadels barmark men på en del ställen fick jag bloda rätt långt mellan då det var snö. Spåret låg inte så lång tid då det mörknade på rätt tidigt idag. Men det blev träning.


Trym är duktig. Han är spårnoga och hittade klöven


Vilja är för snabb och missar därför lite. Hon fick även viltkänning men hittade klöven


Jag skall försöka starta dem snarast på spårprov i anlagsklass. Det borde de klara. Trym är jag säker på. Vilja kan riskera att inte får godkänt då hon är för snabb. Men vi får prova.


Försökte göra en ny header idag men det är strul att få in bilden. Haft samma problem tidigare. Man blir lite trött när det inte funkar som man vill.

3 kommentarer:

  1. Grattis på Er!!!! Vi har nu 20,7 minus...brrrr. Ha en fin tredje advent!

    SvaraRadera
  2. Duktiga vovvar :) Jag tror att man ska låta bli att exportera/förminska bilden man lägger i Headern...jag har för mej att det strulade för mej med, men nu när jag byter så använder jag orginalbilden o då funkar det.

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga dina hundar är...ser på dina bilder att snö är nästan borta..samma här...imorse var det väldigt mörk..kl är 8 och är fortfarande mörk...Önskar dig en bra vecka.=0)

    SvaraRadera